Bu Blogda Ara
26 Şubat 2011 Cumartesi
25. Kare Bilinçaltı Algılama
24 tane kare, bir hareket(görüntü) yapıyor. Gözümüz 1 saniyede 24 kare algılıyor. 25. kareyi göremiyoruz, onu sadece beynimiz algılıyor. Bilinçaltı algılama ile ilgili bir araştırma yapılmış, New Jersey'de bir sinema salonunda. Araştırmanın adı: 25. kare. Filmde 25. kareye ''coca cola iç'', ''patlamış mısır ye'' mesajını takistoskop denilen bir aletle filme koyuyorlar.
25 Şubat 2011 Cuma
Yardley Markasının İmajı Nasıl Değişti
Yardley markası bayanlara yönelik kozmetik ürünler üreten bir marka, erkeklere yönelik kozmetik ürünleri piyasaya sürüyorlar, fakat istedikleri satış rakamlarına ulaşamıyorlar. Bunun nedenini araştırınca, bu marka kadınsı bir imaja sahip olarak ortaya çıkıyor, erkeklerde bu imajından dolayı satın almak istemiyorlar. Bunun üzerine yetkililer şöyle bir karar veriyorlar,
23 Şubat 2011 Çarşamba
Mazdanın Marka Algısı
Mazda yeni modelinin, Eskişehir Espark Avm'de tanıtımını yaparken sadece araçla ilgili teknik bilgiler veriyorlardı, buna yoğunlaşmışlardı. Metin hocamızın tavsiyesi üzerine, Mazda'nın Eskişehir müdürüne bukadar olayın içinde olmamasını, biraz gözlem yapması gerektiğini önerdi. Bu gözlemi de ilgili standın yakınına
21 Şubat 2011 Pazartesi
Pazarlama Araştırması Yöntemi Olarak Kameralar
Adana'da bir alışveriş merkezinin satış yöneticisiyle konuştuğumda, biz gizli kameraları aynı zamanda veri toplama aracı olarak kullanıyoruz dedi. Biz yılbaşlarında stant açtırırız, insanlar günlük 350-500 lira verirler stant açarlar, mağazanın girişine sağlı ve sollu olarak. Aradan birkaç gün geçti, soldaki stantlardan şikayet geldi, istediğimiz kadar satış yapamıyoruz, sözleşmemizi iptal etmek istiyoruz diye. Sağdaki stantlardan hiç şikayet almadık. Sonra kamera kayıtlarını incelediğimizde
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)