Bu Blogda Ara

7 Şubat 2011 Pazartesi

Crm Lideri Bakkal Amca

  
  En iyi crm(müşteri ilişkileri yönetimi)'i uygulayanlar kimlerdir?

  Bizim geleneksel bakkallarımızdır. Yiğit gider bakkala, bakkal amca der ki; oğlum baban nasıl, iyi, hatice teyze nasıl, sen ne yapıyosun, abin ne yapıyo, geçenlerde bebeği olmuştu, tüm bilgilere sahip olur böylece. Bu olay crm'in en güzel örneğidir. 

  Crm uygulayan şirketlerin büyük bir kısmı zarar ediyormuş. Peki neden...
Çünkü bu şirketler crm'i bir yazılım olarak görüyorlar. Ben bu yazılımı şirkete yüklersem tamam olay bitti diye düşünüyorlar. Halbuki en önemli faktör, insan faktörü, bunu işin içinden çıkarmamak gerekiyor.


  Metin hocanın hayatından bir kesit bu konuyla ilgili. Ben hiçbirzaman bayramlarda, kandillerde kimseye mesaj göndermem. Gökten melekler indi,ruhları şad ola... Bana yapma bunu, bana yapma. Sen bir yerden almışsın, bana forward ediyorsun,ben forward edilecek adam mıyım !  Örneğin: Bana 80 kişi mesaj göndermiş, onlar kendilerini uyanık sanıyorlar(gönder herkese gitsin).Telefon açıyorum ben bayramlarda, taze sıcak sesini hissediyorsun, duyuyorsun, merhabalar, hocam merhaba nasılsınız, nasıl geçiyor bayramınız... Hangisi daha etkili ? Kesinlikle konuşma daha etkili. Karşı tarafta bıraktığınız etki daha kalıcı ve samimi çünkü.

 Biz yukarıdaki örnektede, hatayı hayatımıza uyguluyoruz aslında. İnsan faktörünü çıkarıp, şirketlerin yaptığı hataya düşüyoruz, bir mesajı herkese aynı şekilde gönderiyoruz. Karşımızdaki alıcının farklı özelliklere sahip, farklı durumlar ve istekler içinde olduğu olgusunu göz önünde bulundurmuyoruz ne yazık ki.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder