Bu Blogda Ara
25 Şubat 2011 Cuma
Yardley Markasının İmajı Nasıl Değişti
Yardley markası bayanlara yönelik kozmetik ürünler üreten bir marka, erkeklere yönelik kozmetik ürünleri piyasaya sürüyorlar, fakat istedikleri satış rakamlarına ulaşamıyorlar. Bunun nedenini araştırınca, bu marka kadınsı bir imaja sahip olarak ortaya çıkıyor, erkeklerde bu imajından dolayı satın almak istemiyorlar. Bunun üzerine yetkililer şöyle bir karar veriyorlar, bu imajı değiştirmek için pentatlon gibi ya da boks turnuvaları gibi erkek egemen sporlara sponsorluk yapıyorlar. Yavaş yavaş markanın kadınsı imajı değişiyor ve satışlar artmaya başlıyor.
Yani mutlaka tüketici algısını ölçmen lazım, yoksa başarılı olman mümkün değil.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Reklamlarını sadece bayana göre ya da erkeğe göre yapan eşit dağılımı gerçekleştiremeyen ama iki tarafada ürün üretip şatış yakalamaya çalışan işletmeler terazileri dengelemekte hayli zorlanıyorlar.
YanıtlaSilBiskcolata reklamı;
Bayanlara yönelik bir reklamla çıktı karşımıza ama bunu sadece bayanlar mı tüketiyor.Bisküvi sonuçta.Diğer çikolata reklamlarında kışkırtıcı bayan figürleri yerine bu sefer erkek mankenler kullanılmış tamam kabul dikkat çekici ama mantıklımı bilemiyorum.
Belki satış üzerince bir araştırma yapıp en çok bayanların tükettiği sonucuna vararak, reklam için hedef kitle belirlemiş olabilirler.Ama ben yinede mantıklı bulmadım...
Not:Beni dikkate aldığın için teşekkür ederim.Geri bildiğimin ne kadar önemli birşey olduğunu bilirsin.Yorumlarda senin geri bildirimin.Ve blogçular yorum kısmı okumaya bayılıyor gördüğüm kadarıyla...
Yorumuma yorum yap teşekkürden ziyade, desem ; kabalık olur mu bilemiyorum.Tartışalım fikirler çoğalsın.Yorumlardan bloğuna çok malzeme çıkar.
umarım bana kızmıyorsundur:)
Hedef kitleyi belirleyen marka, ürünü gelişme dönemine gelirken hedef kitlesinin kendisine yetmeyeceğini öngörünce böyle bir yola başvuruyor ve ya umduğunu bulamayınca hedef kitlesini farklı yöne çekiyor.(biscolata zaten baştan bisküvi gibi temel bir ürünü, cinsiyetleştirerek en büyük yanlışı yaptığını anlayınca geri adım atmıştır, tabi bunun kayıplarına uğraşmıştır ürün ve marka.Tabi hiçbirşey için geç değildir.
YanıtlaSil