Bu Blogda Ara

18 Şubat 2011 Cuma

Arçelik Pazarda Liderken Neden Logosunu Değiştirdi


  Önceden haber verme, sinyal verme; Arçelik pazarda liderken neden logosunu değiştirme gereği duydu? Ülkede en fazla farkındalık düzeyine sahip markaların başındaydı, satış sonrası destek oldukça iyiydi, satış rakamlarına baktığınız zaman birinci sıradaydı. 

  Pazarda liderken bu riske girilir mi... Tabiki girilir, 50 sene sonrası için alarm vermeye başlamıştı marka, özellikle çocuk hedef kitlesi üzerinde o marka logosu ciddi anlamda karmaşıklık yarattığı için, hatırlanması üzerinde olumsuz bir etkiye sahipti.Ne yaptılar? Basit bir logo yaptılar. Tanımlarken esnek vs. dediler. Basit olması pazarlamada iyidir, fakat basitlik bayağılık değildir.

  Marka hatırlanmak için bununlada kalmayıp, çocuklar için Çelik tipini yarattı. Bu da Arçeliğin hatırlanmasını kolaylaştırıp, Çelik tiplemesiyle anılmaya başlanmasına sebep oldu, özellikle çocuklar tarafından.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder