Bu Blogda Ara
17 Şubat 2011 Perşembe
Amerika'da Hazır Kahve Nasıl Yaygınlaştı
Amerika'da hazır kahve ile ilgili önce bir pazar potansiyeli araştırması yapıyorlar. Bu araştırmanın sonuçları çok iyi çıkıyor. Tüketiciden aldıkları geri bildirim; bu ürünü siz piyasaya sürerseniz, biz tüketiriz. Ürün piyasaya sürülüyor, fakat ürün istedikleri düzeylerde tüketilmiyor. Araştırmayı yapan kişiler şaşırıyor nicel bir araştırma yapmıştık, tüketiciler niye bu ürünü satın almıyor diye merak ediyorlar. Sonra bir uzmana danışıyorlar, uzman diyor ki... bazen nicel araştırmalar böyle gerçekleri manipule edebiliyor, buz dağının altına bakalım, insanların bilinçaltında ne var hazır kahveyle ilgili.
Deneklere bir liste veriyorlar, listede 15 tane madde var, deterjan sigara,tuvalet kağıdı, gıda vs. Diyolar ki; bu 15 tane maddeyle alışverişe çıkan bir kadını bize tanımlar mısınız? Hedef kitle nitel görüşmelerde şunu söylüyor; hamarat, evine düşkün, düzenli, temiz, eşini ihmal etmeyen, çocuklarına ihtimam gösteren bir kadın.
Başka bir denek grubuna 15 tane maddeye ek olarak hazır kahveyi de ekleyip veriyorlar. Şimdi tanımlayın bu kadını dediklerinde; pasaklı, evin işlerini sürekli olarak erteleyen, çocuklarını ihmal eden vs.
Daha sonra karar alırken şöyle yapıyorlar; bir reklam kampanyası düzenliyorlar, reklam kampanyasında, hazır kahve kadınların çocuklarını daha çok sevmelerini sağlar, hazır kahve yapanlar eşlerini ihmal etmezler gibi mesajlar veriyorlar. Sonra satışlar yavaş yavaş yükselmeye başlıyor.
Bazen nicel araştırmalar problemin doğru bir şekilde tespit edilmesini yeterince sağlamıyor. Bu yüzden nitel araştırmalar buz dağının ötesini görmemizi sağlayabiliyor.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Güzel hatta süper ;)
YanıtlaSilAynen böyle;
Bir ürün satın alınmıyorsa mesaja dikkat etmeli. Bilinç altındaki unsurlara ters düşersen asla satamazsın.
Teşekkür ederim ilgin ve yorumların için, çok sağol.Daha iyi yazıları paylaşmak dileğiyle.
YanıtlaSilMarka verdiği mesajlarla aklımıza kazınıyor, genelde.
YanıtlaSil