Bu Blogda Ara
21 Şubat 2011 Pazartesi
Pazarlama Araştırması Yöntemi Olarak Kameralar
Adana'da bir alışveriş merkezinin satış yöneticisiyle konuştuğumda, biz gizli kameraları aynı zamanda veri toplama aracı olarak kullanıyoruz dedi. Biz yılbaşlarında stant açtırırız, insanlar günlük 350-500 lira verirler stant açarlar, mağazanın girişine sağlı ve sollu olarak. Aradan birkaç gün geçti, soldaki stantlardan şikayet geldi, istediğimiz kadar satış yapamıyoruz, sözleşmemizi iptal etmek istiyoruz diye. Sağdaki stantlardan hiç şikayet almadık. Sonra kamera kayıtlarını incelediğimizde türk tüketicisi sağdan alışveriş yapma eğilimi gösteriyor, bu yüzden de soldaki stantlar istedikleri satış rakamlarına ulaşamıyorlar.
Alışveriş merkezlerindeki kameralar sadece güvenlik için değil, pazarlama araştırmasında iyi bir yöntem olarak da kullanılıyor.
Yukarıdaki anısını bizle paylaştığı için metin hocamıza teşekkür ederim.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
İlginç.
YanıtlaSilBeğendim;)
Madem pazarlamaya gönül vermiş birisin ki bende öyleyim, öyle ise bloğundaki ziyaretçilerine ve onların dediğine de biraz duyarlı olmalısın.Bence diyalog kurmalısın, paylaştıkça çoğalır bilgilerimiz.Bizlerden faydalanabilirsin keza bizim içinde geçerli...
YanıtlaSilYazılarının yorum kısmıyla ilgilenmeni tavsiye ederim...
İletişim iletişim iletişim diyorum ben!
Teşekkür ederim, çok sağol.
YanıtlaSilDaha fazla ilgilencem yorumlar kısmıyla bundan sonra. Sağol bildirimin için.
YanıtlaSil