Bu Blogda Ara

4 Şubat 2011 Cuma

Simitçi Crm Uygularsa


  Pazarlama baktığınız zaman, her nekadar işin içine teknoloji girmiş olsada, temelde kuramlar esasında çok temel uygulamalara dayanır.

  Bir işadamı diyor ki; ben iş yerime giderken, bizim orda meşhur bir simitçi vardır, ordan simit satın alıp, ondan sonra işime giderim. Saat 9 buçuk 10 civarında simitçinin önünden geçerken, simit almak için tezgahın önüne gittim, fakattezgahın başında simitçi yoktu, aldım simitimi,parayı bırakacam, oraya bir not iliştirilmiş...''Lütfen simit aldığınız saati yazar mısınız? '' Yazdım 9:58 diye. Ertesi gün tekrar simit almak için geldim, simitçiyi gördüm bu sefer tezgahının başında, dedim ki; dünkü olay dikkatimi çekti, nedir bu olay ? Simitçi demiş ki; ben crm(müşteri ilişkileri yönetimi) uyguluyorum.Ben size sıcak ve taze simit sağlamak için, hangi saatlerde ne kadar çok simit gidiyo, ben bunun hesabını tutuyorum dolayısıyla siparişte bulunurken, ona göre sipariş veriyorum.

9 yorum:

  1. Bu çok eski bir hikayedir. CRM uyguluyorum şeklinde biraz değiştirilmiş.

    YanıtlaSil
  2. aytac

    merakimdan bu hikayenin dogruluk payi nedir???

    YanıtlaSil
  3. Yaşanmış bir hikayedir,bloguma vakit ayırdığınız için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  4. bu hıkaye diil gercek.. sımıtcıden pazarlama dersi diye bi konu acılmıstı sımdi cok farklı sekıllere gelmiş... http://ayaklirehber.blogspot ta var sanırım bu başlık..

    YanıtlaSil
  5. tabiki simitçinin müşterisine CRM uyguluyorum diyeceğini zannetmiyorum. Yaşanmış ve zamanla değişmiş bir olaydır. Aslında CRM çok basit birşey. Yani mantık simitçi örneğinde olduğu gibi. Müşterinin ne isteyebileceğini tahmin etmek yada bilmek için uğraşmaktır. Ülkemizde her nekadar küçük ölçekli firmalar tarafından önemsenmesede çok önemli bir uygulama.

    YanıtlaSil
  6. teşekkür ederim beğeniniz ve yorumlarınız için :)

    YanıtlaSil
  7. Benim öğrendiğim şekli böyle, simitçinin durumu ne kadar değişmiş olabilir ki, burda önemli olan verilmek istenen mesaj, hep aynı zaten bu mesaj.

    YanıtlaSil
  8. Müşterinin ne istedeğinin araştırmasını yapıp(simitçi gibi) bu bilgiye göre, müşteriyi memnun etmek.

    YanıtlaSil