Bu Blogda Ara
18 Şubat 2011 Cuma
Arçelik Pazarda Liderken Neden Logosunu Değiştirdi
Önceden haber verme, sinyal verme; Arçelik pazarda liderken neden logosunu değiştirme gereği duydu? Ülkede en fazla farkındalık düzeyine sahip markaların başındaydı, satış sonrası destek oldukça iyiydi, satış rakamlarına baktığınız zaman birinci sıradaydı.
Pazarda liderken bu riske girilir mi...
17 Şubat 2011 Perşembe
Amerika'da Hazır Kahve Nasıl Yaygınlaştı
Amerika'da hazır kahve ile ilgili önce bir pazar potansiyeli araştırması yapıyorlar. Bu araştırmanın sonuçları çok iyi çıkıyor. Tüketiciden aldıkları geri bildirim; bu ürünü siz piyasaya sürerseniz, biz tüketiriz. Ürün piyasaya sürülüyor, fakat ürün istedikleri düzeylerde tüketilmiyor. Araştırmayı yapan kişiler şaşırıyor nicel bir araştırma yapmıştık, tüketiciler niye bu ürünü satın almıyor diye merak ediyorlar. Sonra bir uzmana danışıyorlar, uzman diyor ki...
16 Şubat 2011 Çarşamba
Afrikada Pazarlama Araştırması
İki tane ayakkabı üreticisi, Afrika'ya temsilcisini gönderiyor, gidin bakın bakalım,pazar potansiyeli var mı yok mu diye. 1. ayakkabı firmasından rapor geliyor: İnanılmaz bir pazar, makinaları çalıştırın, burda kimsenin ayağında ayakkabı yok. 2. ayakkabı firmasından gelen rapor ise...
15 Şubat 2011 Salı
Pazarlama İstihbaratı Markanızın Oksijenidir
Pazarlama istihbaratı(marketing intelligence) nedir? Bizim işletmemiz ve ya markamız hakkında piyasada olan bitenlerle ilgili bilgi toplamamızdır. Kimden toplarız bu bilgiyi? Müşterilerden, şirketinizdeki çalışanlardan, piyasadaki gerçek dünyadan, sanal dünyadan, sizin hakkınızda ne söyleniyor, bütün bunlarla ilgili bilgileri toplarsınız ve ya bu işi profesyonel şirketlere verirsiniz.
Nasıl profesyonel şirketler? Örneğin: Ajans Press ''Medyadaki Gözünüz'' Ne iş yapar Ajans Press? Mesela Sarar diyor ki; benle ilgili 1 yıl boyunca medyada çıkan haberleri bana derle topla. 17.282 cm2 bir gazetede yer işgal etmiş senle ilgili haberler, bunu eğer reklamla eşdeğer tutmuş olsaydık, ödemen gereken ücret şu kadardır diye hesaplıyor.
Fortis markası Türkiye için yeni bir marka. Biz Türkiye'de, Fortis, Türkiye Kupasına sponsor olmadan Fortis'i pek bilmiyorduk. Ne zaman ki Türkiye Kupasına sponsor oldu, farkındalık düzeyleri %80-%90'lara kadar çıktı. Ne karşılığında peki...
13 Şubat 2011 Pazar
Bim'den Ölümcül Strateji
Hangi ikili ürünü yanyana koyacağınız konusunda data mining size yol gösteriyor.
Ben Eskişehir'de Batıkent'te oturuyorum, orda da çok market yok zaten, bir Bim var, bir de Çağdaş Market var. Bazen Bim'den bazen de Çağdaş'tan alışveriş yapıyorum. Birgün ultra prima bez alcam, Bim'de her gittiğimde var olan ultra prima bez, bu sefer yok. Ordaki görevliye sorduğumda, biz artık ultra prima bez bulundurmuyoruz dedi.
Bim'in yetkilisi arkadaşıma anlattım bu durumu, şöyle cevap verdi...
Etiketler:
data mining,
pazarlama stratejileri
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)