Bu Blogda Ara

23 Şubat 2011 Çarşamba

Mazdanın Marka Algısı


  Mazda yeni modelinin, Eskişehir Espark Avm'de tanıtımını yaparken sadece araçla ilgili teknik bilgiler veriyorlardı, buna yoğunlaşmışlardı. Metin hocamızın tavsiyesi üzerine, Mazda'nın Eskişehir müdürüne bukadar olayın içinde olmamasını, biraz gözlem yapması gerektiğini önerdi. Bu gözlemi de ilgili standın yakınına gizli kamera koyarak, ziyaretçi davranışlarını izlemesi gerektiğini söyledi. Espark yönetimi gizli kamera koymalarına izin vermedi. Bunun üzerine Mazda'dan bir görevli aracın olduğu katın üstünden standı çekiyordu. 20 kişi geliyorsa standa, bunlardan 12-13 tanesinin ilk yaptığı şey bagajı açmak oluyor, insanlar bagaj hacmine bakıyorlar, ilk önce. Daha sonra dikkat ettikleri nokta ise araca binip aracın ön konsolunu inceliyorlar, içine bakıyorlar.Bunlardan da anlaşıldığı gibi insanlar öncelikle görselliğe bakıyorlar. Sadece 1 kişi motor kaputunu açıp motora bakmış, sonra bu kişiyle konuşulduğunda makine mühendisi çıkmış. Sıkıcı teknik bilgiler insanları pek fazla ilgilendirmiyor açıkcası.

  Eskişehir müdürü, sohbet sırasında Mazda'nın çok dayanaklı bir marka olduğunu savununca, Metin hocanın cevabı; sen tüketici adına yargılarda bulunma, bırak buna tüketici karar versin. Çünkü zaten biz biliyoruz ki; yapılan araştırmalar dayanıklılıkta dünyada bir numara Volvo'dur, diyor. 

  Algı araştırmasında, Mazda, erkeksi bir imaja sahip çıkıyor. Mazda dendiğinde aklımıza hemen kamyonetler geliyor. Bu yüzden de kadın pazarını işgal etmeleri çok zor. Sen kadınlara hitap etmek istiyorsan, markanın algısını değiştirmen lazım. Diğer bir imajı da kazaya müsait. Yani tüketicinin algısında, güvenli bir araç imajı çizmiyor.

  Diğer bir tavsiyede, ikinci el bazı modellerinizi piyasadan toplatmanız lazım önerisi. Çünkü eski modeller, yeni modeller üzerinde olumsuz bir sinerji, etki yaratıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder