People Meeter |
Sosyal sınıf, pazarlamada kullanım alanı olarak medya yer alıyor. Reyting ölçümlerinde kullanılan değişkenlerden bir tanesi de sosyal sınıftır. Peki reytingler nasıl ölçülür?
Türkiye'de 3000-4000 haneye ''people meeter'' denilen reyting ölçüm cihazları televizyonlara takılıyor.Bu cihazların özel kumandaları var. Örneğin... 4 kişilik çekirdek ailede, anne programı izlediğinde yeşil tuşa,baba izlediği zaman kırmızı tuşa,erkek çocuk izlediği zaman mavi tuşa, kız çocuk izlediği zaman sarı tuşa basıyor.Mesela evin hanımı televizyonu açıp programı izlemeye başladığı anda yeşil tuşa basıyor ve önceden kaydedilmiş o veriler gitmeye başlıyor; yaş:47 meslek: ev hanımı, gelir durumu vs. bununla birlikte 5000 haneden gelen veriler toplanıp reytingleri oluşturuyor.
Onun için sabah programlarının ölçümüne baktığınız zaman,program sırasında ve ya program aralarında daha çok deterjan reklamları yapılıyor.Çünkü hedef kitle sosyal sınıf açısından b ya da c ve altını ifade ediyor. Böylece bu reklam kuşağında otomobil reklamı vermenin bir anlamı olmayacağına ilişkin birtakım değerlendirmeler yapılabiliyor.
Demek ki sosyal sınıf, tüketici davranışını etkileyen faktörlerden biri. (A grubu: en üst grubu,B1 grubu: üstün bir altı,B2 grubu: ortanın bir üstü,C1 grubu: ortanın altı grubu... ifade etmektedir.)
Türkiye'de 3000-4000 haneye ''people meeter'' denilen reyting ölçüm cihazları televizyonlara takılıyor.Bu cihazların özel kumandaları var. Örneğin... 4 kişilik çekirdek ailede, anne programı izlediğinde yeşil tuşa,baba izlediği zaman kırmızı tuşa,erkek çocuk izlediği zaman mavi tuşa, kız çocuk izlediği zaman sarı tuşa basıyor.Mesela evin hanımı televizyonu açıp programı izlemeye başladığı anda yeşil tuşa basıyor ve önceden kaydedilmiş o veriler gitmeye başlıyor; yaş:47 meslek: ev hanımı, gelir durumu vs. bununla birlikte 5000 haneden gelen veriler toplanıp reytingleri oluşturuyor.
Onun için sabah programlarının ölçümüne baktığınız zaman,program sırasında ve ya program aralarında daha çok deterjan reklamları yapılıyor.Çünkü hedef kitle sosyal sınıf açısından b ya da c ve altını ifade ediyor. Böylece bu reklam kuşağında otomobil reklamı vermenin bir anlamı olmayacağına ilişkin birtakım değerlendirmeler yapılabiliyor.
Demek ki sosyal sınıf, tüketici davranışını etkileyen faktörlerden biri. (A grubu: en üst grubu,B1 grubu: üstün bir altı,B2 grubu: ortanın bir üstü,C1 grubu: ortanın altı grubu... ifade etmektedir.)
Sayın Doc. Dr. Metin Argan'a sonsuz teşekkürler engin bilgilerini ve tecrübelerini bizlerle hiç çekinmeden paylaştığı için.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder