Bazı durumlarda, herhangi bir satış noktasından alışveriş yapan insanların kurmuş olduğu psikolojik baskı, sizinde o ürünü satın almanız üzerinde bir etkiye sahiptir.
Bursa'dan giderken sağda, Eskişehir'den giderken solda, Bozüyük'te el yapımı, kilden yapılmış kap kacak yapıp satan bir mekan Terra Mola(adı da alışık olmadığımız bir isim). Şenol Bey bu mekanı açtıktan sonra, konsept olarak lüks olarak konumlandırmak istemiş. Hocamız Metin Argan'ın tavsiyesi üzerine... bozüyüğün lüks araçlarını 10-15 günlüğüne bağlamış ve mekanın önünü otopark olarak kullanmış. Kısa bir süre sonra birçok otobüs firması bu mekanda mola vermek istemişler. Ama konsept olarak lüks olarak konumlanan bu mekan bu teklifi geri çevirmiş. Bir süre sonra bakanlar ve milletvekillerinin bile durak yeri olmuş Terra Mola. 10-15 günlük süre içinde o mekan kalabalık olarak gözükmeye çalışmış. Lüks olarak konumlandırma fikri başarılı olmuştu. Şimdi ise çoğu insanın mola verip, desti ve sürahiler, etlikler, fırın kapları, güveçler, kaseler, saksılar, sütlük ve demlikler, tencereler ve aksesuarlar aldıkları elitist bir yol boyu tesis Terra Mola.
Sürekli karşılaştığımız bir örnekle bu olayı daha iyi açıklayabiliriz. Yurt içinde ve ya yurt dışında hiç farketmez, yemek yiceksiniz, bir restoranın önü bomboş, bu sizi ürkütmez mi ? Başka bir restoranın önünden geçtiğiniz zaman kalabalık ve mesala öğrenciler devamlı orda yemek yiyor. Sizde rahatlayıp burası tam bana göre diyip, orda yemek yemeği tercih edersiniz. Buna üristik(keşifsel) bilgi arama davranışı diyoruz: O an da tesadüfen görüp, evet ben buraya girebilirim, tam benim yerim burası diyip giriyosunuz.
Sonuç olarak bu örneklerin tümü, satın alma davranışında sosyal çevrenin etkisini gösteriyor bize.
müşteri çekmenin yolları :)
YanıtlaSilaynen öyle :)
YanıtlaSil